Kirjoittanut Wespa | 15 elokuu, 2010

Nykyajan taikomista – Toiveesi toteutuvat


Olen tässä muutamina päivinä laittanut taikoja ilmoille. Neljän päivän taikomisen jälkeen homma lähti vahvasti toimimaan. Käytän tässä termiä taikominen, mutta kyse on tarkemmin ottaen psykologisesta tutkitusta ilmiöstä. Eli ns. itsensä uudelleenohjelmoinnista.


Ihminen ohjelmoi itsensä ajan myötä monin erilaisin tavoin ja kerää uskomuksia sekä tietoa lähipiiristä, televisioista, lehdistä, tutkimuksista ja milloin mistäkin. Näistä muodostuu henkilön minäkuva sekä osa maailmankuvaakin. Henkilön persoona muokkautuu vahvasti kokemusten kautta, joillain enemmän ja joillain vähemmän. Monet joutuvat tämän ulkopuolisen avustuksen kautta ohjelmoimaan itsensä hieman sivuraiteille. Sivuraiteen huomaa siitä, että sydän halajaa jotain mitä itsellä ei ole (esim. haluaisi olla rohkeampi, haluaisi enemmän rahaa, haluaisi enemmän ystäviä jne.). Asioiden saamattomuus/oman sydämen noudattamattomuus (alitajuisesti osittain toisen roolin eläminen) taas johtuu siitä että alitajunnassaan ihminen kokee olevansa esim. arvoton tai voimaton. Kyse on siis oman egon kuuntelemisesta oman sydämen sijasta.

Oman egon purkamiseen ja oman sisäisen itsensä löytämiseen on monia erilaisia tapoja joihin kuuluu mm. meditaatio, mutta tässä artikkelissa haluan keskustella todella voimakkaasta taijasta joka toimi itselläni jo neljän päivän jälkeen. Oman egon purkaminen ja oman itsensä löytäminen on vahva avain niihin asioihin joita halajat. Sinä voit saada kaiken mitä haluat! Kyse on ainoastaan ajattelutavasta. Voit nyt käyttää työkaluna lähipiirisi mielipiteiden ja muiden sijasta itse tekemääsi työkalua josta kerron lisää alla.

Kerron tästä taijastani joka toimii:
Kirjoitin paperille ylös asioita joita halusin, pääpointti on kuitenkin kirjoittaa asiat ylös niin, että ne ovat positiivisia ja nykyhetkessä (kuin eläisin niitä juuri nyt), mieluiten niin että lause kuvastaa sinun olevan se asia jo nyt. Masentavien ajatusten kuten esim. ”en minä kuitenkaan osaa”, ”ei se ole ennenkään toiminut” ja ”enhän minä” sijaan kirjoitin ylös ”minä olen rohkea”, ”minä olen onnistuja”, ”minä olen itsevarma”, ”naiset pitävät minusta”, ”vedän naisia puoleeni”, ”naiset pitävät seurastani”, ”olen seksikäs”, ”minä olen kiitollinen” jne.

Väärä muoto: ”minä en ole epävarma”, ”minä tulen olemaan itsevarma”, ”ujouteni päättyy”.
Oikea muoto: ”minä olen itsevarma”, ”minä luotan itseeni ja muut luottavat minuun”, ”minä ansaitsen tämän kaiken ja se on totuus”.

Huom! Tästä on olemassa kahdenlaisia ihmisiä, toisille toimii paremmin toisen näkökulmasta tuleva (”sinä olet rohkea”) ja toisille omasta näkökulmasta tuleva (”minä olen rohkea”).

Tarkoitus on sitten puhua nuo positiiviset halut toteuttavat asiat nauhalle mieluiten molemmista näkökulmista (”sinä Vesa olet itsevarma ja se näkyy ulospäin… kyllä minä olen itsevarma ja se kyllä näkyy ulospäin”). Esim. Audacity on hyvä ohjelma nahoitukseen. Taustalle voi laittaa jotain rauhoittavaa meditaatiomusiikkia tai vaikka ambienttia (tarkoituksena on että musiikki soljuu sopivasti taustalla).

Miten taikaa sitten käytetään?
Se on hyvin helppoa. Tarkoituksena on kuunnella tuota äänitettä oman kodin lämpimässä ympäristössä ja vaikka ulkona liikkuessa mp3-soittimesta (itselläni soi hiljaisena lähes aina päivällä sekä koko yöt, itseasiassa nyt tätä kirjoittasessanikin). Riittää, että äänite soi hiljaa taustalla vaikka sitä ei tietoisesti aina kuuntelisikaan. Tehoa voimistaa äänitteen kuuntelu nukkuessasi vaikka kaiuttimista (tällöin oma ego on myös poissa ja äänitteen asiat latautuvat vahvemmin alitajuntaasi).

Miten taika toimi minuun?
Kuuntelin äänitettä kuulokkeista aina kun surffailin netissä ja vaikka katsoinkin dokumentteja ja muita videoita, niin äänite soi silloinkin taustalla hiljaisella alitajuisella levelillä (monesti en sitä edes huomioinut). Joskus äänitteen sanoja jäi vähäksi aikaa ajattelemaan ja tällöin annoin niille positiivista voimaa toistamalla ne tietoisesti kuin itselleni nyökkäilleen ja sanoen ”juuri niin”. Joskus huomasin itseni ajattelemasta että ”no toimiiko tuo nyt kuitenkaan” jne. mutta silloin ohjasin ajatukseni vaan pois ja pyrin taas nyökkäilemään ja kumoamaan vanhan ajatuksen. Tarkoitus on siis hyväksyä ja antautua äänitteen sanomalle, tähän auttaa todella paljon yöllä kuunteleminen ja se, että kuuntelu toimii alitajuisesti sekä tietoisesti. Taika toimii siis molemmilla tavoilla vahventaen aivoratoja, sekä tehden vanhojen uskomuksien tilalle uusia positiivisempia uskomuksia ja kytköksiä.

Muutamana ekana yönä näin mielenkiintoisia unia jotka muistuttivat minua lapsuudessa tapahtuneissa asioista jotka olivat vaikuttaneet minuun siten, että pidin itseäni arvottomampana kuin muut. Kuitenkin tämän tiedostaessani muutin asian. Muutamana ekana yönä heräilin myös hieman entistä enemmän varmaankin koska kehoni ei ole tottunut yölliseen musiikkiin, tämä kuitenkin loppui muutaman päivän päästä ja nukuin entistä sikeämmin ja rauhallisemmin.

Neljän päivän kuluttua taian päivittäisestä taustakuuntelusta tapasin mukavan tytön jonka kanssa harrastin lempeää seksiä. Se oli jotain todella mahtavaa, eikä minun tarvinnut tehdä naisen bongaamiseen mitään, ei tarvittu iskureploja eikä mitää poppaskonsteja. Olin vain oma itseni ja luotin äänitteen ja oman ajatteluni tehoon. Olin saanut lisää itsevarmuutta ja se näkyi ulospäin ja uskon, että äänite vaikutti todellisuuteeni myös suoraan ulkoisesti.

Nyt olen saanut paljon lisää itsevarmuutta ja tavannut muutamia uusia ystäviä (lähinnä naisia). Kuitenkin huomasin, että hyvien asioiden tapahtuessa minua testattiin tai testasin itseäni. Egoni potkaisi hieman takaisin ja alkoi ajattelemaan, että ”ansaitsenko tätä kuitenkaan” ja tuli kummia jännityksiä. Jatkan nyt neljän päivän jälkeen äänitteen kuuntelua vieläkin ja katson miten asiat etenevät. Tiedän että ego hiljenee ja positiivisten tapahtumien tapahtuminen jatkuu koska jokainen positiivinen tapahtuma vahventaa lisämahdollisuuksia tuleviin positiivisiin tapahtumiin. Haluihini vastattiin kuitenkin jo näinkin nopeasti, joillekkin se voi viedä viikon, joillekkin voi tapahtua nopeamminkin. Tämä on kuitenkin vasta alkua. 🙂

Vaikka puhunkin tässä kirjoituksessa taiasta, niin kyseessä on tarkemmin sanottuna psykologinen oikeasti toimiva asia jota on myös tutkittu. Normaalisti työkaluna toimii äänitteen sijasta lähiympäristö mielipiteineen. Voit kytkeä aivoratasi ja ajattelusi uudelle tasolle juuri sellaisiksi kuin sinä nyt haluat. 🙂

Siitä vaan kokeilemaan. Lisätietoja voi kysellä kommenttina. Olen mahdollisesti valmis antamaan myös suoranaista apua tai tekemään tällaisen äänitteen sinulle... 🙂

Katso aiheeseen liittyen myös tässä artikkelissa oleva video joka inspiroi minut äänitteen tekoon.

PS. Teen aiheesta piakkoin mahdollisesti myös videon YouTubeen.

– Se tapahtukoon

Responses

  1. Hienoa, tuohan kuulostaa mahtavalta!

  2. Katsoin juuri eilen elokuvan ”Somewhere in time” -80 jossa Christopher Reeve halusi eri aikaan ja kuunteli äänitettä jossa hänellä oli lauseita joiden mukaan hän OLI eri ajassa, eri vuodessa menneisyydessä, ja se onnistui, siinä oli siis aikamatkustusta tällaisen suggeroinnin avulla.
    Hyvä että sinulle onnistui. Pitäisi tehdä itsellekin tuollainen äänite.
    Ajatuksista on todella hyvin paljon kiinni miten elämä menee eteenpäin! Hyvin vahvoja ovat.

  3. Tosi hyva postaus ja itse uskon siita joka sanan.

    Ja tuosta egosta, se tosiaankin on pikku piru, joka yrittaa pudottaa aina takas ”maanpinnalle” ja usein tuppaakin olemana esteena, etta asiat saisi toimimaan. En ole kokeillut tuollaista aanitetta, mutta se voisi olla todellakin hyva vastalaake egon hopotyksille. 😉

  4. Kiitos, kiitos, kiitos. Olit tosiaan yhteydessä maailmankaikkeuden energian kanssa, kun tämän postasit. Nimittäin niin olin minäkin, kun pyysin eilen rukouksessa/meditaatiossa energialta apuja päälle jumittuneeseen negatiiviseen ajatteluuni! Nyt aamulla tulin pitkästä aikaa hetken mielijohteesta lukemaan tätä blogia ja voila!

  5. Kiitos oli hieno olla avuksi. 🙂

    Nyt on tässä lähipäivinä äänitettä kuunnellessa tapahtunut paljon taas asioita. Löysin mm. vinkin kautta David DeAngelon videoita, jossa opetetaan mm. iskuvinkkejä ja sitä miten on tärkeätä olla oma itsensä ja itsevarma jos etsii esim. baarista naisia…

  6. Kyseessä on itsesuggestio. Shaolin-munkitkin käyttää sitä. Sinällään tässä ei ole mitään uutta, mutta silti toimivaa.

  7. vaikuttaa mielenkiintoiselta. onko asenteen muutos 100% varmaa ujoudesta itsevarmuuteen jos vaikka kuuntelee nauhoitetta jossa sanotaan että: minä olen itsevarma, minä olen itsevarma, minä olen itsevarma… miten muutoksen huomaa? tarviiko nauhotteen sanomaa mietiä vai riittääkö että alitajuisesti kuuntelee jos on vaikka koneella surffaamassa netissä.?

  8. Mitä enemmän äänitettä kuuntelee sitä mahdollisempaa on ohjelmoida uusia ajatusratoja. Lopulta oma ajattelu muuttuu kun uusia ajatusratoja muodostuu vanhojen tilalle. Rupeat ajattelemaan kuin itsevarma henkilö. Ajatuksissasi liikkuu tilanteita joissa onnistut ja toimit itservarmasti (sen sijasta, että pelkäisit epäonnistumisia ajatuksissasi) jne. Määrittelet itsesi uudelleen ja voit sanoa täysin sydämin, että ”minä olen itsevarma”.

    Äänitteen lisäksi se vaatii toki myös toimintaa (joka tulee melkein automaattisesti ajattelunmuutoksen kautta). Myös meditointi, kaveripiirin lisääminen kannustavammaksi jne. auttaa asiaan. Lopulta kaikki on kuitenkin sinusta itsestäsi kiinni.

  9. minun ego yrittää vaikeuttaa muutosta. välillä tulee mietittyä että ei tämä kuitenkaan toimi kun kuuntelee nauhoitetta. mutta sitten ajttelen tilanteen ja että olen itsevarma.

  10. koulu käy mainiosti testiksi. onko itsevarmuutta tullut. toki pitää ajatella että on jo. =)

  11. Jep oma ego voi alkaa laittamaan vastaan, mutta siinä vaiheessa voi joko 1: päästää vaan irti ja olla välittämättä asiasta, sillä äänite toimii kuitenkin 2: miettiä miksi ajattelee niin, eli päästä syyn ytimeen.

  12. En voi muuta sanoa kuin että WAU!! Olen lukenut jo kirjan joka hyvin vahvasti sivusi aihetta ja olin silloin jo todella innostunut, mutta tämä se vasta on jotain! Aion ehdottomasti kokeilla!

  13. Pakko laittaa tänne viesti kun mulla ei oo youtubeen tiliä. Eli siis oikeesti respect jätkälle ku katoin noita sun videoita. Ajattelen näköjään aikalailla samalla tavalla ja siks ehkä se ”töihin meno” sai mut hekottamaan ihan hulluna! xDD Itelläni on kans liiketoiminta mis ei tehä juurikaan niitä ”oikeita töitä” ja siit kuulee aina kettuilua. Ihmiset on NIIN tyhmiä et mä en kohta enää kestä jos tästä vielä mieleni kirkastuu. (ns. ”valaistumista/heräämistä” on kestänyt nyt noin 3vkoa ja päätä särkee ku aivot kasvaa tai jotain.. En tiiä tajuatko yhtään mistä puhun mut eipä sen väliä. Siis loppuvirsi: oot hyvä tyyppi, kiitos nauruista. =))

  14. Kummin on parempi:

    ”Uskallan mennä juttelemaan ihmisille aina, kun haluan.
    Pidän äänestäni ja ulkonäöstäni.”

    vai

    ”Menen juttelemaan ihmisille aina, kun haluan.
    Näytän ja kuullostan hyvälle.”

    ?

  15. En oikein älynnyt tota voisiko joku tarkentaa.


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Kategoriat

